Мистецтво навчати, формувати, виховувати…

30.09.2021

Життя сучасного освітнього закладу, особливо медичного спрямування, повинне бути наповненим креативними педагогічними ідеями, добрими справами, мудрими вчинками, цікавими подіями, оснащене новітніми навчальними технологіями.

Таким і є нині Костопільський фаховий медичний коледж Рівненської медичної академії – гордість і окраса міста.

Коледж має значні досягнення у процесі підготовки майбутніх медичних працівників, його випускники є конкурентноспроможними на ринку праці як в Рівненському регіоні, так і в Україні та за кордоном.

Навчаючи майбутніх медичних сестер та акушерок, важливо формувати і обов’язково закріплювати позитивне ставлення здобувача освіти до навчальної діяльності, виховувати самостійність професійних дій та комунікативних навичок. Стратегія педагогічної діяльності викладача має бути спрямована на те, щоб кожний студент став активним суб’єктом навчання, адже, за словами К.Ушинського, учень – не є посудиною, яку потрібно заповнити, а факелом, який потрібно вміти запалити.

У процесі навчання надважливу роль відіграє вміння сформувати особистість, справжню Людину, яка завтра візьме на себе відповідальність за здоров’я і життя інших людей, зуміє розділити біль хворої людини або радість новонародженого життя.

І тоді головною фігурою навчального закладу постає викладач – фахівець, лікар, педагог, скульптор.

Саме такими мудрими наставниками у коледжі є викладачі сестринської справи Жук Ольга Петрівна та Мілоста Ніна Михайлівна. Досвідчені педагоги, які пройшли шлях практичної медицини і викладацької діяльності.

З року в рік вони ведуть студентів-другокурсників у світ пізнання медичної науки, навчаючи їх теоретичним знанням і практичним навичкам. Вивчення основ медсестринської справи передбачає залучення студентів до обговорення ситуаційних задач та розвитку клінічного мислення, повторення основних маніпуляцій, закріплення та систематизації навчального матеріалу.


Ольга Петрівна та Ніна Михайлівна в свій час успішно закінчили медичні Вузи, працювали в лікарні, отримали досвід і вміння, які сьогодні передають студентам. Надзвичайно відповідальні, добросовісні і справедливі, вони прагнуть прищепити ці якості майбутнім медикам. Поруч з теоретичними і практичними знаннями, викладачі звертають особливу увагу на засвоєння студентами основ медичної етики та деонтології, що є вкрай важливим в сучасній медицині.

Справжні фахівці своєї справи Жук О.П. та Мілоста Н.М. на своїх заняттях формують шанобливе ставлення до професії медика, яка, особливо сьогодні, в час пандемії, є дуже важливою, відповідальною і престижною, адже вимагає від людей в білих халатах рішучості, блискавичного мислення і дій в екстремальних ситуаціях, вміння морально підтримати пацієнта.

Студенти дуже цінують лекційні заняття викладача Мілости Н.М., адже вони змістовні, точні, акцентовані на найважливіші поняття даної теми.

Практичні заняття Жук О.П. насичені тестовими завданнями, цікавими рольовими іграми, ситуаційними задачами. На цих заняттях зазвичай відбувається імітація реальних ситуацій, студенти виконують «ролі» медичного працівника та пацієнта, проводять обстеження, виконують різні медичні маніпуляції.

Особливістю діяльності цих педагогів є використання інтерактивних методів навчання: робота в «малих групах», «мозковий штурм», дискусійні бесіди. Для занять Жук О.П. та Мілости Н.М. характерними є актуальність, доступність і творчість, вміння поєднати традиційні форми роботи з інноваційними технологіями навчання. Вони творчо застосовують багатоваріантні форми, методи і засоби навчання та поза аудиторної роботи, забезпечуючи формування фахових компетентностей та розвиток пізнавальної діяльності студентів.

Використання елементів проблемного навчання дає можливість цим викладачам розвивати розумову активність студентів, формувати професійне мислення, визначати стан хворого і надавати йому невідкладну допомогу.

Кажуть, що тільки творчий педагог може сформувати творчу особистість. З повним правом можна стверджувати, що Ольга Петрівна і Ніна Михайлівна – творчі люди. Залюбленість у професію, людяність, доброта, готовність прийти на допомогу і, водночас, вміння відстояти свою точку зору, переконати у правильності рішення є властивим для цих педагогів.

Розповідь про цих чудових жінок хочеться закінчити словами про щастя, адже вони вважають себе щасливими тому, що тепло своїх сердець віддають молодим, а значить – майбутньому.

Щастя – це вічна дорога земна,

Щастя – це літо, зима і весна,

Щастя – це сонце, злива і сніг,

Щастя – це пісню ділити на всіх.

Щастя – це віра в добро і любов,

Щастя – це музика вільних дібров.

Щастя – це діти і рідний твій дім,

Щастя – це світ, подарований всім.

 

 

Ірина Таргоній

Методист Костопільського фахового медичного коледжу

Повернутись